reklama

... Ukážkový prístup ...

Jednoduchý a krátky príbeh, častokrát realita. Nečakane ma prišiel navštíviť kamarát zo Šanghaja. Študuje vo Francúzsku, mal trochu voľného času a rozhodol sa, že si precestuje európu a navštívi aj svojich známych. Tak mi dal v nedeľu vedieť že príde v pondelok. Začal som vymýšlať program...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Kamarát je veľmi zcestovaný. Je z číny, videl východné USA, Japonsko, veľkú časť tichomoria, Nepál, Indiu, Španielsko, Francúzsko, Švajčiarsko, Nemecko, Taliansko a tak ďalej.. A smeruje na východnú európu. Prišiel z Prahy a ja som ho čakal v Brne na vlakovej stanici. Ubytoval som ho u nás na byte.

Je ťažké mu vymyslieť exkurziu po Brne, keď ho už ťažko niečo nadchne. Ale aj tak, prešli sme sa po historickom centre, išli cez hradby popod katedrálou až na hrad Špilberk. Páčil sa mu kľud tej "dediny". Pod hradom je reštaurácia, kde pitie servírujú modely vláčikov. Dúfal som že aspoň to ho ohromí. Ohromilo. Hneď si to nahrával a fotil na telefón. (okolo každého stolu vedie model železničnej trate a po reštaurácii premávajú modely vláčikov a vždy vedia, kde zastaviť a na vagónoch majú to, čo ste si objednali).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čašníčka nás nechala čakať 10 minút kým k nám prišla a to tam nebolo plno. Keď prišla, len hodila jedálne lístky v češtine na stôl a opýtala sa čo na pitie. Kofolu. (priniesol ju vláčik, takže super). Keď išla neskôr okolo, chcel som ju zastaviť, no nepodarilo sa mi. Len sa pzrela a išla ďalej. Vrátila sa asi o 5 minút a pýtal som sa jej, či má aj menu po anglicky. Mala a znovu ho hodila na stôl. Objednali sme si na jedlo niečo české a mastné, chutilo mu. Pochvaloval si aj kofolu a chce si kúpiť aj z obchodu na ďalšie cesty. Pomaly sme dojedali a chystali sa platiť. Yao trval na tom, že pozýva, akceptoval som za podmienky že nabudúce pozvem ja. Opäť ignorácia od čašníčky, prišla až po chvíli. Chystáme sa platiť. Čašníčka povedala 202 Kč. Yao sa ma spýtal, či je tam zarátané aj sprepitné, hovorím mu že nie. Tak vytiahol dve dvestokoruny. Čašníčka držala v ruke dvojnásobok toho čo sme mali platiť. Yao jej pvoedal, že chce naspäť stovku. Takže jej dal sprepitné vo výške asi 33 percent. Odrazu z nepríjemného a mierne arogantného výrazu tváre (zrejme na cudzincov) sa stal obrovský úsmev od ucha k uchu, zaželala nám krásny večer a blá blá blá. Odchádzame. Dobrosrdečný a vychovaný číňan nevie prečo, ale ja som znechutený.

Tomáš Lacika

Tomáš Lacika

Bloger 
  • Počet článkov:  53
  •  | 
  • Páči sa:  0x

čo ťa nezabije, to ťa urobí menším (super mario) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu