reklama

Do Ugandy - časť druhá

Ugande sa hovorí perla Afriky. Príroda je ozaj krásna. Zaujímavá je najmä svojou rozmanitosťou. Na malom kúsku krajiny je možno zažiť hory posiate tropickými pralesmi, ktoré sú hneď vymenené dolinou v ktorej je suchá savana.....

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Taká rozmanitosť v prírode je sprevádzaná aj rozmanitosťou vo zvieracej ríši. Počas nášho cestovania v Ugande sme mali šťastie vidieť množstvo zvierat žijúcich voľne v prírode. Mal som radosť keď sa mi podarilo odfotiť z blízkosti rôzne vtáky, ako napríklad tieto:

Množstvo rozmanitého vtáctva
Množstvo rozmanitého vtáctva (zdroj: Tomáš Lacika)
Množstvo rozmanitého vtáctva
Množstvo rozmanitého vtáctva (zdroj: Tomáš Lacika)

Dobrý úlovok fotografa je rybárik. Ten sa mi podaril odfotiť tiež, no škoda že bol pomerne ďaleko a veľmi plachý. Navyše moja fotka je trochu rozostrená.

Rybárik (Kingfisher) na brehoch prírodného kanálu Kazinga v národnom parku Queen Elizabeth.
Rybárik (Kingfisher) na brehoch prírodného kanálu Kazinga v národnom parku Queen Elizabeth. (zdroj: Tomáš Lacika)

Uganda nemá ale len takéto drobné vtáctvo. Dajú sa tam bez väčších problémov nájsť aj väčšie kusy vtákov ako napríklad tento bocian Marabu. Chudák vták, neviem komu čo spravil že vyzerá tak škaredo. Na druhej strane je to veľký pomocník, lebo robí "čističa". Zbavuje ľudí odpadkov a teda je rozšírený najmä v hlavnom meste. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Bocian Marabou. Škaredý ale veľmi užitočný vták. Je veľký na výšku aj 1,5 metra keď stojí. Pri chôdzi mi pripomínal starého zhrbeného človeka.
Bocian Marabou. Škaredý ale veľmi užitočný vták. Je veľký na výšku aj 1,5 metra keď stojí. Pri chôdzi mi pripomínal starého zhrbeného človeka. (zdroj: Tomáš Lacika)

Samozrejme, dajú sa vidieť aj krajšie vtáky, ako napríklad pelikány. Tohto jedného som zachytil počas letu.

Pelikán v národnom parku Queen Elizabeth na západe Ugandy
Pelikán v národnom parku Queen Elizabeth na západe Ugandy (zdroj: Tomáš Lacika)

Množstvo záberov sa mi podarilo spraviť počas plavby loďkou práve po prírodnom kanáli Kazinga. Ten spája dve veľké jazerá - Edvard a George. Veľmi veľa názvov je tu po britskej kráľovskej rodine a to z jednoduchého dôvodu - boli to hlavní kolonizátori Ugandy. Kanál je dlhý asi 40 kilometrov a poskytuje krásne pohľady na rôzne zvieratá vrátane tých okrídlených.

U nás na Slovensku máme bociany, má ich aj Uganda. Akurát vyzerajú trochu inak. Narozdiel od bociana Marabu, tento bocian vyzerá krajšie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Bocian na brehoch prírodného kanálu Kazinga.
Bocian na brehoch prírodného kanálu Kazinga. (zdroj: Tomáš Lacika)

Veľmi ma mrzí že sa mi nepodarilo odfotiť iného bociana, ktorý sa nazýva Shoebill. Videl som ho len v ZOO a to sa mi moc neráta, lebo mal pristrihnuté krídla a nebol vo svojom prirodzenom prostredí. Pri pohľade na obrázky toho bociana mi to príde akoby som sa pozeral do ďalekej minulosti, keď po Zemi chodili len jaštery a práve takéto vtáky. 

Našťastie som ale videl jedného z najkrajších vtákov Ugandy, ktorý je zároveň aj národným symbolom krajiny a je znázornený aj na vlajke tohto štátu. Je to žeriav kráľovský a je ozaj krásny. Keď sme išli z okresu Rukungiri smerom k mestu Ishaka na západe krajiny, skríkol som na vodiča aby rýchlo zastavil, otvoril som dvere a išiel som fotiť tohto žeriava, ktorý bol len kúsok od cesty. Podarilo sa mi minimum záberov, lebo ma okamžite spozoroval a odletel.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Žeriav kráľovský, národný symbol Ugandy
Žeriav kráľovský, národný symbol Ugandy (zdroj: Tomáš Lacika)

Najlepším "foto úlovkom" by som to dnes opäť zavŕšil a budem sa tešiť na čitateľov pri ďalšom blogu o Ugande. Ešte je o čom písať, aj keď som tam s mojou priateľkou pobudol len zopár dní. Ak by sa vám fotky páčili, budem rád ak na nejakú z nich kliknete. To vás presmeruje na môj facebook, kde postupne pridávam viac a viac fotiek z tohto výletu. 

Tomáš Lacika

Tomáš Lacika

Bloger 
  • Počet článkov:  53
  •  | 
  • Páči sa:  0x

čo ťa nezabije, to ťa urobí menším (super mario) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu