reklama

Moje Francúzsko 1

Tento článok bude odľahčujúci od tém ako lekári, alebo 99percent alebo konšpiračné teórie... Väčšina z toho budú fotky, ktoré som nafotil počas môjho 7 týždňového letného pobytu vo Francúzkych alpách v "troch dolinách"...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)
Obrázok blogu

Krátko na úvod... Ako to že som bol takmer 7 týždňov v alpách? To by bola drahá dovolenka, najmä v tej drahej lokalite, v ktorej som bol. Pracoval som tam ako chyžná.

Nie je to môj cieľ pracovať ako chyžná, aj keď v tej lokalite to nie je vôbec zle platená práca. V niektorých prípadoch sa šplhá plat aj nad 4 tisícky eur. Samozrejme, to nebol môj prípad :-) Ja som si bol vyskúšať aké to je pracovať a spoznať to tam keď sa mi naskytla tá možnosť (každá skúsenosť je dobrá).
Priniesol som si okrem mnoho zážitkov aj jednu skvelú vec - naučil som sa jesť pomaly a jedlo si vychutnávať. Viem, že keď sa zaradím do pracovného obehu u nás, asi mi to potešenie dopriané nebude.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dedinka, kde som býval sa volá Courchevel. Odhadol by som ju veľkostne na Štrbské pleso. Leží vo výške asi 1850 metrov nad morom, má vlastné letisko a väčšina z jej budov sú hotely. Cez leto tam je mŕtvo, väčšina hotelov je pozatváraných, v dedine sa nájde horko-ťažko 2000 ľudí.

Zima je úplne opačná. Nemal som možnosť zažiť to cez zimu, ale údajne počet ľudí v dedine sa vyšplhá cez zimnú sezónu na 55 tisíc cez deň a asi 20 tisíc ubytovaných. Dôvod sú špičkové svahy (a asi aj služby) a až 600 km zjazdoviek. Celá oblasť sa volá "tri doliny" - Les Trois Vallées, a táto dedina leží v jednej z nich. Všetky tri doliny sú pospájané vlekmi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Táto fotka vznikla druhý deň po príjazde. Keď po búrke sa chystala ďalšia búrka...

Obrázok blogu

A takto vyzerala dedina Courchevel keď aj slnko spomedzi oblakov vyšlo.

Obrázok blogu

Počasie bolo vrtkavé a prvé dva týždne sme videli len hmlu a žiadne Alpy. Neskôr keď už aj snežievalo koncom Júla, mali sme obavy, že či to tak nebude celé leto. Snehová vrstva sa k nám blížila každým dňom. V prípade zlého počasia počas celého leta bol v zálohe plán kupovať na každý večer dobré a lacné víno s nejakým výborným plesnivým syrom.

Obrázok blogu

Shen na kopcoch blízko nás, teploty zhruba 5 až 10 stupňov nad nulou cez deň, v noci mráz...

Obrázok blogu

A vysoké kopce a ich nebezpečná tvár, ktorá je pre človeka takmer nedostupná.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Pohľad z najvyššieho kopca v okolí na ktorý sa dá vyliezť celkom bez ťažkostí. Je o niečo vyšší ako Gerlach. Pohľad smeruje na jedno z úbočí doliny, v ktorej je Courchevel.

Obrázok blogu

Mali sme aj kultúru. V našom hoteli boli ubytovaní hudobníci po celé leto. Striedali sa v turnusoch a každý tretí deň zadarmo hrali v auditóriu susedného hotela.

Obrázok blogu

Tak ako v Alpách som sa nikdy nenaturistikoval. Počas voľných dní som stále niekam išiel na prechádzky. Neskôr na celodenné túry. Počasie sa umúdrilo a od prvého augusta až takmer do konca pobytu nezapršalo (celý mesiac). Táto fotka je z mojej prvej celodennej túry. Cieľ bol Petit Mont Blanc vysoký asi 2.700m. Na fotke ho nevidno, ale bol ozaj malý, každý kopec okolo neho bol väčší. Trasa boal dlhá asi 27 kilometrov a prevýšenie bolo odhadom 3,5km. Túra trvala zhruba 12 hodín.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Nasleduje pár fotiek z túry...

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Čím ďalej sa išlo od Les Trois Vallées, tým aj vlekov bolo menej a príroda krajšia a niekedy bolo dokonca aj zver vidieť (svište, kamzíky). Každá túra smerovala k hraniciam s národným parkom Vanoise. Tam už dosahovala ochrana prírody normálnych rozmerov - v okolí Courchevel-u bola príroda rozbitá vďaka lyžiarskemu biznisu.

Ako vidno na fotke, cesta pre nákladné autá vedie až do výšky 2700m, lebo na kopci je reštaurácia, stanice vlekov a nejaké chaty.

Obrázok blogu

Pohľad na národný park...

Obrázok blogu

A jeho krásne a svieže potoky všade navôkol.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Pri fotení tých potokov som sa pozrel na hory a uvidel toto fascinujúce divadlo oblakov a hôr:

Obrázok blogu

... škoda, že som nebol na lepšom mieste na fotenie, no nečakal som také krásne a dramatické chvíle.

Takto vyzerá začiatok horstva. Začína malými kopcami nie vyššími dvoch kilometrov, strmými údoliami, v ktorých sú malé mestá a dediny.

Obrázok blogu

A takto vyzerá tam, kde už kopce dosahujú výšku šplhajúcu sa k trom kilometrom. A za nimi sú ešte väčšie, často pokryté ľadovcami a vysoké tri až štyri kilometre.

Obrázok blogu

Asi po štyroch týždňoch pobytu sa mi konečne podarilo zazrieť Mont Blanc. Od Courchevelu je vzdialený asi 35 kilometrov vzdušnou čiarou, no vždy boli medzi mnou a ním oblaky. A aj teraz, ak som ho chcel vidieť, musel som si vyšliapnúť asi 400 výškových metrov, aby som mal tú možnosť.

Ale tie fotky ukážem až v ďalšom článku...

Dúfam, že sa fotky páčia a že padnú teraz koncom novembra vhod.

Ak by sa niekomu páčili tie fotky a chcel by ich vidieť vo väčšom rozlíšení, tak na mojej stránke http://absolut2.yw.sk/ budú niektoré z nich dúfam už čoskoro (najprv škola, potom zábava.. a skúšky sú za dverami).

Tu sú moje "minicestovateľské" blogy :

Washington

Kalifornia

New York

Slovensko 1

Slovensko 2

Slovensko a Morava

Francúzsko 1

Francúzsko 2

Kanárske Ostrovy 1

Kanárske Ostrovy 2

Tomáš Lacika

Tomáš Lacika

Bloger 
  • Počet článkov:  53
  •  | 
  • Páči sa:  0x

čo ťa nezabije, to ťa urobí menším (super mario) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu