Moje Francúzsko 2

Pokračujem vo "flogu", ktorého prvý diel je tu. Viem že moje fotky nie sú také krásne ako napríklad fotky od fotografa "Borievky" (odporúčam vygoogliť), alebo ako od Mariána Mattu (tiež)...

V poslednom článku som sľuboval ten Mont Blanc, ktorý bol tak dlho neprístupný. Tak tu je:

A tu trochu vo svetlejšej fotke..

Síce bol veľmi ďaleko, pôsobil majestátne - veď je o viac ako 2 kilometre vyšší ako bolo všetko v mojej bezprostrednej blízkosti - a to už boli na môj vkus kopce s veľkým K!

Toto je fotka, kde sa dá tiež nájsť, ale je v úzadí. Slnko pomaly zapadalo a chata bola ďaleko, nedalo sa už čakať a bolo treba sa ponáhlať.

Jeden deň bol čas ísť na túru hneď po práci. Som si vybral kopec hneď nad hotelom, vysoký asi 2500 metrov. Hore aj dole to trvalo iba 3 hodiny, ale bolo to tak strmé, že som sa miestami bál že nezleziem a zavolám si vrtulník.

Škoda že to z fotky nie je tak dobre vidieť, ale Rozsutec je pri tomto úplne nič.

Tie ich plesá a jazerá ma moc neohúrili. Ani peknú farbu nemali, ani moc čisté neboli... Tie tatranské sú oveľa lepšie. Až na toto jedno, ktoré ma svojou farbou teleportovalo priamo do kanady do skalnatých hôr. Tak si ich predstavujem:

Jeden z mnohých západov slnka a mnohých pohľadov do doliny, kde je dedina Courchevel.

Mal som tú možnosť vysávať každú jednu izbu kde sa ubytovali skokani na lyžiach. Lokalita hostila majstrovstvá sveta v skokoch na lyžiach na trávu (a všetci pretekári bývali na našom hoteli), tak som sa išiel pozrieť.

Prinútil som mamu prvýkrat pozerať Eurošport a to ešte aj skoky na lyžiach. Kýval som do kamery, no nevidela ma...

Dedina La Praz, v ktorej sa to celé odohrávalo..

Moja druhá celodenná túra. Cieľ bol ľadovec, ale kvôli počasiu to nevyšlo. Od rána bolo zamračené a popršiavalo - nebolo to moc bezpečné ísť tak vysoko. Tak som to aj s mojou spoluturistkou Miškou (nikdy som nechodil sám) išiel na takú okružnú "prechádzku" v dĺžke asi 34 kilometrov s prevýšením zhruba 4 kilometre. Trvala asi 13-14 hodín.

Ten ľadovec v pozadí bol náš cieľ. Nevyšlo to, no povedali sme si že nabudúce...

To som vysmiaty ja...

A tu končila naša cesta, potom sme sa otáčali naspäť...

Kravy síce neboli fialové (nie je to Švajčiarsko, ale Francúzsko), ale keby im niekto vymení hlavu za konskú, nedá sa vidieť rozdiel. Boli "megasvalnaté"z toho kde sa všade pásli - vysokohorská turistika každý deň..

(Mimochodom, v pozadí je taký malý skalný špic - odtiaľ sme museli zliezť do tejto doliny. Jeden z najhorších strmákov aké som kedy zažil. Pre porovnanie - tá cik-cak cesta z popradského plesa po magistrále je brnkačka.

Nasledujúce fotky sú z inej túry, kratšej, asi iba 6 hodinovej. Nazývalo sa to kaskády alebo tak nejak. Tam som konečne cítil niečo čo sa podobalo tatranskému sviežemu vzduchu - inak ani náznak po super-čerstvom vzduchu.

Posledná francúzska a najťažšia túra v mojom živote. Z chaty sme vyšli o šiestej ráno a prišli sme naspäť o pol desiatej večer. Počasie bolo veľmi zlé - bezoblačno a asi 30 stupňov bez ohľadu na nadmorskú výšku. Vypil som hektolitre tekutín, prepotil som každú vrstvu oblečenia - aj náhradného - a na druhý deň som takmer nechodil :)

Nie som nejaký extrémny turista, ale túra bola dlhá niečo vyše 40km po alpskom vysokohorskom teréne s prevýšením s odhadom asi 5,5km. Ten ľadovec, ktorý sa nepodaril na prvýkrát, sa teraz podaril. Moc som nefotil, lebo to by znamenalo zastavovanie sa a zdržovanie. Tiež tak ako slnko pálilo na hlavu (opaľovací krém bolo asi každú hodinu treba obnovovať, lebo sa vždy zmýval potením), nebola ani moc chuť na fotky, tak ich nie je až tak moc.

Táto je ranná - ešte keď sme sa o siedmej ráno skrývali v tieni hôr.

A hop - sme vedľa ľadovca, konečne viem ako vyzerá. Staviame si v prepotenom krátkom tričku snehuliaka, vidíme stádo kamzíkov, postupujeme cez mesačnú krajinu na krajinu, ktorá pripomína Mars a dostávame sa na horské sedlo vo výške asi (iba)2950 metrov a ja smútim, že nepokorím 3000m. Vyššie to už nešlo, resp. bolo to nebezpečné. Kopec vysoký 3600m bol na dosah pohľadom, ale nie nohami. A ľadovec na prechádzanie tiež bezpečný nie je.

(malé bodky sú stádo kamzíkov a trochu väčšie bodky sú turisti, ktorí si ich fotia)

Panoráma z horského sedla. A to je asi aj posledná fotka.

Opäť dúfam, že sa sprostredkovanie zážitku páčilo a takisto aj fotky. Sú malé, lebo iné sem vložiť nejde, inak by ich useklo. Ak by niekto chcel vidieť vo väčšom rozlíšení niektoré z nich, snáď do pár týždňov budú na tejto adrese: http://absolut2.yw.sk/

Ďakujem za prečítanie

Najbližšie chystám o výlete na Kanárskych ostrovoch (nie v hoteli, ale medzi domácimi ostrovanmi)

Tu sú moje "minicestovateľské" blogy :

Kanárske Ostrovy 2

Roadtrip - Western USA

Tomáš Lacika

čo ťa nezabije, to ťa urobí menším (super mario) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené