Kanárske ostrovy 2

Toto je pokračovanie "minicestopisu" zloženého viacmenej z fotiek. Nafotil som ich počas môjho výletu na Kanárskych ostrovoch, kam som išiel okrem iného aj vyskúšať si prvýkrát v živote, aké to je učiť a to ešte aj v angličtine...

Hneď naviažem na spomínanú katedrálu z článku zo včera, ktorý je dostupný tu. Sľúbil som pohľad na tú katedrálu v starom meste v Las Palmas.

A katedrála zvnútra:

Údajne sa dalo ísť aj do vežičky za 2 eurá, ale to som nevedel. Odtiaľ by bol krásny výhľad na celé mesto. Možno nabudúce..

Trošku odveci, ale dobrá správa pre "bezlepkáčov" - v McDonalds je možné si objednať bezlepkový hamburger. Ale samozrejme, keď ste tam, skúste radšej typickú kuchyňu - chobotničky, paellu a tak...

Hlavná pláž počas teplého zamračeného dňa:

A toto je náš Alfredo

Vlny, ktoré z toho miesta vytvárajú surferský raj.

Takmer vždy bolo na sklonku dňa zamračené, no v jeden z posledných dní sa mi naskytol aj takýto pohľad. Krásny západ slnka (dokopy som ich tam videl 2)

Bolo treba nafotiť veľa variant fotiek toho západu (pri tom druhom, ktorý som videl som nemal foťák). Vybral som sa ešte po západe slnka fotiť ako sa vlny rozbíjajú o kamene, vyšlo takéto niečo fotené na polminútovú expozíciu..

Aj takéto "maľby" sa dali nájsť na ulici...

Na pláži Las Canteras sa sústredil všetok život, aj skateri si našli svoje.

Aj surferi..

Rána boli obyčajne takéto smutné, bez slnka. No verím že tých zvyšných 11 mesiacov do roka tam je pekne teplo a slnečno :-) Len nie v prvej polke septembra. :)

Čo je zaujímavé a pozoruhodné, veľká časť mesta bola pomenej udržiavaná. Ale pláž bola každé ráno prečesávaná armádou robotníkov, ktorí ju totálne vyčistili a pripravili na deň. Veľmi pekne sa o ňu starali, priam až ukážkovo. A robili rýchlo a usilovne, čo u týchto ľudí nie je príliž zvykom. :)

Bývali sme ozaj lukratívne. Hneď na pláži. Pri prílive nám vlny špliechali až na okno. Bolo to úžasné zaspávať pri tom zvuku vĺn.

A v čom bol ten môj zážitok iný od typických turistických? Okrem toho že som tri dni strávil učením fotografie po anglicky španielov, ktorým sa to muselo tlmočiť do španielčiny ešte tým, že sme zistili, aký je ten domácky ostrovanský život.

Tí ľudia sú ohromne pomalí až to pekné nie je. Všade meškali dve hodiny a viac, na jednu oslavu sme prišli s trojhodinovým meškaním a boli sme tam prví.. Dlho sa rozhodovali čo si dajú na obed až z toho bola večera... Pri slovách "idem do obchodu, prídem za 15 minút" prišiel Alf za 3 hodiny... Alebo.. on je učiteľ na základnej škole a každý deň mal odchádzať z domu 7:30, aby tam o 8 bol. Raz som ho pristihol o 8:15 ako sa rozpráva s jeho frajerkou a hovorí že mešká, no aj tak ešte 15 minút stál medzi dvermi a nakoniec išiel s ňou do auta ďalej debatovať s hodinovým omeškaním.

(tak trochu sa ani nedivím, že krajina má ekonomické problémy :-) keď všetci tak pristupujú k povinnostiam a všetkému...)

Pre hosťa sa dokážu aj rozkrájať. Aspoň to hovoria. Čo je na škodu, možno aj keď nejaká snaha o zabavenie hosťa bola, väčšinou bola zhodená extrémnym meškaním na akúkoľvek dohodnutú činnosť. My sme sa zabavili aj napriek tomu, že sme si veľakrát ku všetkému museli pripočítať tak tri hodiny, alebo niekedy 3 dni. Neviem po španielsky, ale keď na ulici niekoho stretli známeho, dokázali sa rozprávať s ním 2 hodiny (nepreháňam - stretnú sa, zastavia sa na ulici a tam stoja 2 hodiny debatovaním. To sa stávalo dosť často, aj keď sa videli 4x za týždeň).

Tiež som sa dozvedel, že rodinu opúšťajú ako 40 roční a je to u nich nromálne že do 40ky žijú s maminou.. Vie si to niekto predstaviť? Všetci sú veľmi nábožensky založení, ale to sa dá zistiť aj keď tam človek nebol. Čo bolo vtipné, boli sme tam počas púte, ktorá sa koná raz ročne a chodí sa modliť do hôr do dediny s názvom Terror. :-)

Ostrov je to zvláštny, sopečný a má takmer všetky typy krajiny aké na svete sú. Extrémnejší príklad je ostrov Tenerifé, ktorý je vedľa. Na ňom je najvyššia hora Španielska, sopka vysoká asi 3700m. A na ostrove Gran Canaria sú kopce asi 2km vysoké. Je tam ihličnatý les, listnatý les, kaktusy, púšť, vysokohorské prostredie.. A to všetko na 60km širokom ostrove.

Dúfam, že sa fotky páčili. Snáď čoskoro nejaké pridám aj na moju stránku vo väčšom rozlíšení. http://absolut2.yw.sk/ . (len potrebujem mať po skúškach)

Ďakujem za prečítanie.

Kanárske Ostrovy 2

Roadtrip - Western USA

Tomáš Lacika

čo ťa nezabije, to ťa urobí menším (super mario) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené