Recenzia na (ne)kúpu letenky - Pelikan.sk

Autor: Tomáš Lacika | 18.5.2019 o 12:30 | Karma článku: 0,00 | Prečítané:  2215x

V krátkosti popíšem moju skúsenosť s kúpou, resp. nekúpou letenky v spoločnosti Pelikán. Táto spoločnosť a jej služby sú hodnotené väčšinou veľmi kladne, Sám som ich často využíval. Minulý čas som nepoužil náhodne - už nevyužijem.

Ak všetko funguje ako má, zákazník je spokojný s veľkým množstvom spoločností. Ozaj kvalitná spoločnosť sa prejaví, až keď niečo zlyhá a štandardný proces musí nahradiť neštandardný.

Aby som zbytočne nenaťahoval text, tu je moja skúsenosť:

Cez portál pelikán.sk som si zakúpil letenku pre dve osoby z Budapešti do Vancouveru. Oproti minulému roku bola cena vysoká, ale zároveň najnižšia akú som videl za posledné mesiace. Keďže veľká batožina nebola v základnej cene, prikúpil som si ju počas objednávania letenky. 

 

Okamžite na to mi prišiel email potvrdzujúci rezerváciu, kde bol okrem iného tento text "Cenu letenky garantuje dopravca iba v rámci dňa vytvorenia rezervácie. V prípade, že úhradu nestihnete vykonať v rámci tohto dňa tak, aby celková fakturovaná suma bola pripísaná na náš účet podľa termínu splatnosti na faktúre, odporúčame Vám kontaktovať náš Zákaznícky servis". 

Samozrejme, úhradu som vykonal okamžite, cez platbu kartou. Aj tá bola úspešne vykonaná a aj mi o nej prišiel email, ktorý potvrdzuje prijatie platby. Človek by si v tomto bode myslel že je o cestu postarané a môže ísť pokojne spať.

Keby sa tak stane, nepíšem tento blog. 

Neskôr večer zhruba o 22:00 (prečítal som si až v nasledujúce ráno) mi prišiel email od agenta spoločnosti pelikan.sk, že kvôli technickým príčinám, ktoré neboli spôsobené mnou, nebolo možné vystaviť letenku, lebo vznikol rozdiel v cene batožiny pár desiatok €. Agent sa ma v emaili pýtal, či mám záujem si ten rozdiel doplatiť.

 

Predtým, ako som mal možnosť zareagovať som dostal telefonát, kde ma pani zo spoločnosti Pelikán informuje, že keďže som sa neozval na podnet písaný neskoro večer, letenky mi nevystavili a z predošlého dňa narástla cena toho letu zhruba o 500€. Bolo mi odporučené, že ak chcem tento produkt, potrebujem chýbajúcu sumu douhradiť. Bolo mi oznámené aj toto "Napriek tomu, že sme od Vás obdržali Vašu platbu ku objednávke po zistení uvedenej skutočnosti sme Vás kontaktovali. Nakoľko sme od Vás neobdržali spätnú odpoveď a cena letenky nebola kompletná, nebolo možné Vaš objednávku dokončiť a vystaviť Vaše letenky. " Čím mi asi dávajú najavo, že to bola vlastne moja chyba.

Neskôr počas toho dňa som navštívil osobne pobočku, kde som zažiadal aby rozdiel v cene vyrovnali z vlastných financií, a to odmietli. Tak som zažiadal reklamačné konanie a zároveň som ich požiadal, aby sa mi vrámci najbližšieho týždňa pokúsili nájsť obdobnú službu za obdobnú sumu, ako bola moja pôvodná. Tak sa pochopiteľne nestalo.

Nepáči sa mi tu zopár vecí:
 - samozrejme že mali klauzulu v 50 stranách všeobecných podmienok, že si vyhradzujú právo na odmietnutie vystavenia letenky v prípade, že letenku nie je možné vystaviť z dôvodu technickej chyby.
- etika obchodníka, ktorý by si svoje technické poruchy, alebo poruchy svojich partnerov mal vykryť z vlastných financií tak, aby zákazník nič záporné nepocítil
- klauzula v prvom emaili, ktorá silno odporúča zákazníkovi uhradiť cenu letenky v daný deň, aby bola cena garantovaná. Táto klauzula mi príde jemne v rozpore s tou v prvej odrážke
- ja som zákazník, ktorý má firme vytvárať zisk a dobrými službami lákať nových a utužovať opakujúcich sa zákazníkov. Navyše, všetko som z mojej strany vykonal tak, ako som mal, no moju službu som nedostal.

Očakával som riešenie, kde firma zabezpečí moju službu podľa originálnej sumy a chybu doplatí sama zo svojích financií.

Zamestnanci firmy boli milí a tvárili sa chápavo, avšak nikto neurobil "krok navyše". Navyše, toto bola žiaľ moja druhá slabá skúsenosť s touto spoločnosťou. Ak by bol záujem aj o tú prvú, popíšem ju v inom článku.

Pre "hejterov" :) - áno, je to problém, ktorý sa nedá zrovnávať s tým keď vám nemocnica operuje druhé, zdravé koleno. Aj napriek tomu, je to problém, o ktorom sa chcem podeliť. Možno moja skúsenosť niekomu pomôže. 

Idem hľadať ďalej a kúpim si letenku priamo od leteckej spoločnosti, nie od sprostredkovateľa.


 


 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Do redakcií poslali nahrávku Gorily, má takmer 39 hodín

Nahrávka má 39 hodín a dva gigabajty.

Vyšetrovateľ Gorily: Viem, čo som na nahrávke počul

Nahrávka nám môže pomôcť, hovorí Kyselica.


Už ste čítali?